طراحی ست اداری
طراحی ست اداری چیست
در دنیای مدرن امروز و با توجه به گستردگی فعالیت شرکتها و وجود رقبای متعدد، شما بهعنوان یک مدیر باید به دنبال ایجاد یک هویت منحصربهفرد برای سازمان یا شرکت خود باشید. در واقع باید بدانید که هر شرکت برای جلب اعتماد و نشان دادن اعتبار باید به چه طریقی برندش را مطرح کند. یکی از روشهای برندسازی و هویت برند، توجه به عوامل ظاهری مانند ست اداری است.طراحی ست اداری حرفهای علاوه بر شناساندن برند شما به مشتریان، شرکتها و رقبا، در حافظهی دیداری آنها نیز باقی میماند و موجب ماندگاری و تداوم فعالیت شما میشود. ست اداری نمایندهی بصری هر شرکت یا سازمان است و باید از استانداردهای خاصی پیروی کند. در این مقاله به اصول طراحی ست اداری برای هر شرکت و تأثیر آن روی کسبوکار و تبلیغاتشان پرداخته میشود
منظور از طراحی ست اداری چیست؟
طراحی ست اداری شامل طراحی خلاقانهی اقلام زیر میشود:
سربرگ A4 و A5
کارت ویزیت
پاکت نامه(پاکت ملخی)
کارتهای پرسنلی
فولدر(پوشه)
کاغذ یادداشت
مهمترین اصول طراحی ست اداری
هماهنگی یکی از مهمترین اصول طراحی ست اداری است که زیبایی و نظم را در حوزههای گوناگون بههمراه میآورد. طبق اصول طراحی ست اداری، این ست باید از هماهنگی درونی و بیرونی برخوردار باشد. هماهنگی درونی به معنای همشکل بودن طراحی اقلام گوناگون از لحاظ خطوط، انحناها و رنگبندی است.منظور از هماهنگی بیرونی در اصول طراحی ست اداری، همگون بودن طراحی ست اداری با سایر طراحیهای خارج از این ست است؛ مثلا هماهنگی ست اداری با طراحی رابط کاربری وبسایت و هماهنگی همهی طرحها با رنگ سازمانی.توجه به موضوع فعالیت نکتهی مهم دیگری در اصول طراحی ست اداری است و بهخصوص برای کسبوکارهایی که قبل از طراحی ست اداری، هویت بصری برای سازمان خود نساختهاند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. مثلا ست اداری یک دفتر حقوقی باید رنگهای رسمی داشته باشد یا ست اداری کسانی که در حوزهی پوشاک کودک فعالیت میکنند، بهتر است با رنگهای شاد و پرانرژی طراحی شود.